Wednesday 26 November 2014

November 25, Reclaim the Night 2014. Wir Fordern die Nacht Zurück!




As in every year, November 25, the International Day for Eliminating Violence Against Women as declared by the United Nations is celebrated globally in various ways by different women's organizations and initiatives as the day to say Reclaim the Night. Women in different cities hold street parades to demand stop to violence against women: Dance and march, reclaim the night, because the night belongs to women, women be loud.
I found one piece of paper with interesting verses which I am retyping below. Author is not known.

"Hausarbeit verweigern, Männer putzt das Klo! Für den Feminismus sowieso!
Lasst es glitzern, lasst es krachen  - Macker ham heut nix zu lachen! HAHAHA
Gegen Sexismus in jeder Gestalt - keine Toleranz der Männergewalt!
However I dress, wherever I go, yes means yes, no means no!
Friedlich oder Militant - wichtig ist der Widerstand!
Bullen, Macker, Patriarchat - wir haben euch zum kotzen satt!
Tanzen, tanzen, tanzen - wir sind Emanzen!
Feuer und Flamme dem Patriarchat! Kampf dem Sexismus in Alltag und Staat!
Lesben, Inter, Trans und Frauen - können auf die Fresse hauen!
Mackertum, könnt ihr Euch schenken - gegen euer Rollendenken!
Zwingt die Macker in die Knie - Feminismus, Anarchie!
Kondome, Spirale - Linksradikale!
Mein Körper gehört mir! Mein Körper gehört mir! Mein Körper gehört mir!
Sexismus keine Chance geben - für ein selbstbestimmtes Leben!
We are here and we will fight! Abortion is a human right!"

(Author unknown)





No comments: